הסכם סחר חופשי נחתם בין ישראל וגואטמלה

שלמה ריזל No Comments on הסכם סחר חופשי נחתם בין ישראל וגואטמלה

בטקס חגיגי שנערך בתל אביב היום, שר החוץ של גואטמלה מריו אדולפו בוקארו פלורס ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, חתמו על הסכם סחר חופשי בין ישראל וגואטמלה

בניין שגרירות גואטמלה בירושלים צילום: נתי פרלמן.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר השלמת המשא ומתן בין המדינות בחודש מאי בירושלים, נחתם היום (חמישי) בטקס חגיגי הסכם סחר חופשי בין ישראל וגואטמלה. ההסכם לכינון אזור סחר חופשי מתמקד בסחר בסחורות וכולל הפחתת מכסים הדדית במטרה להרחיב את הסחר הבילטרלי. כמו כן, ההסכם כולל היבטים הנוגעים לרשויות המכס וכן תחומים לשיתופי פעולה עתידיים בין המדינות.

את המו"מ וההסכם, שנחתם על ידי שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, ושר החוץ של גוואטמלה, מר מריו אדולפו בוקארו פלורס (Mario Adolfo Búcaro Flores), הוביל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף עם נציגי מינהל המכס, משרדי החקלאות, המשפטים והחוץ והוא טומן בחובו הקלות לצרכנים וליצואנים הישראליים. ההטבות הדדיות על מוצרים אשר הוסכמו בין הצדדים, כוללות בין היתר הורדות מכסים על מוצרים תעשייתיים וכן הטבות במוצרי מזון וחקלאות.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "הסכם סחר חופשי עם גואטמלה מסיר חסמי סחר ומאפשר לחברות ישראליות להרחיב את פעילותן בשווקים גלובליים. אני מברכת על שיתוף הפעולה הטוב בין שתי הכלכלות, המסייע להגדלת היצוא הישראלי, לחיזוק מעמדה של ישראל בקרב מדינות אמריקה הלטינית ובהשפעה על יוקר המחיה".



0 תגובות